Time goes by

♥ Den 23 November, i förrgår alltså, så hade jag jobbat på mitt nya jobb i 3 månader. Tiden har verkligen gått jätte fort. Känns som en månad bara. Jag trivs iaf hur bra som helst där och man får lära sig nya saker hela tiden. Jag har fått varit med på mååånga gråstarrsoperationer, laseroperation, operation där dom skär bort vaglar och vårtor, plastikoperation och flera andra ögonoperationer. I början höll jag på att svimma för det såg så läskigt ut, men nu har jag vant mig. Men däremot det där med vaglar, det är lite läskigt. Dom vänder (oftast) ögonlocket ut och in och sedan skär bort eller bränner. Så det är blod och var och sånt. Det känns lite svimfärdigt att se på ibland haha. Men doktorerna är jätte duktig och patienterna känner ingenting, bara jag som "känner" som står brevid och tittar på haha..

Så om du funderar på någon operation med ögonen så rekommenderar jag verkligen mina doktorer. Dom är grymt duktiga !! Skulle jag bli opererad någon gång i mitt liv så skulle jag göra det här och verkligen känna att jag är i trygga händer. Jag känner flera som har opererat sig där och alla är jätte nöjda.

http://www.novius.se/ Här är hemsidan som Ni kan läsa om allt. Det är bara att ställa frågor här på bloggen om det är något ni undrar om ang. operationer, undersökning eller dylikt så ska jag försöka svara så bra jag kan :)

♥ Igår, 24 december, 1 månad kvar till Julafton. Helt galet. Tycker tiden här har gått fort också. Tyckte nyss jag sa att det är 4 månader kvar till Jul. Men nu är vi här. Det är rätt mysigt med snö, tända ljus hemma, fixa iordning och ha mysigt runt omkring sig. Snart ska jag börja julpynta också !!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad du är duktig!

Jag ska försöka hinna få lite ordning här i helgen, tycker det är så mysigt med ljusstakarna nu när det är så mörkt. Jag vill ha en ny ljusstake, gärna i lite modernare stil liknande den som du köpte förra vintern.

Puss på dig!

2010-11-25 @ 19:37:26
Postat av: Hanna

Tack som mycker syster yster :)

Jag måste också försöka få upp julstakar och lite julpynt, men jag har ingen ork i kroppen. Är helt slut. Jaa, tänk vilken tur jag hade som hittade julstakarna där på Eko ? visst var det eko som lades ner? Puss

2010-11-26 @ 11:57:23
URL: http://charliesangels.blogg.se/
Postat av: Maria

Japp, det var Eko som blev City Gross istället! ;-) Ja, du hade verkligen tur. Kommer du ihåg vad du fick ge för den? Köpte du en eller två ljusstakar?

2010-11-26 @ 19:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0