Prioritering

Telefonen ringde prick 8.00 imorse. Det var en arbetskamrat som ringde och hade lite panik. Det var tre sjuka på jobbet. Hon undrade om jag kunde jobba 12.00-21.00 idag. Vilket skulle innebära kvalificerad övertid för mig vilket i sin tur skulle ge mig ca 3000 kr. Jag och pappa hade bestämt idag att vi skulle kakla. Det var mitt "att göra" idag.

På ett sätt ville jag gå och jobba och tjäna massa extra pengar, men på ett sätt är jag så trött på att mitt kök aldrig blir klart och jag kan inte kakla i veckan som kommer pga. jobb och födelsedagsfest. Jag valde att ha min lediga helg, att kakla mitt kök med pappa och bara ta det lungt. Jag ångrar inte det. Jag prioriterade helt rätt. Jag har insett (vilket jag iofs insett för länge sen) att pengar inte är allt...

Nu har vi kaklat rätt mycket. Det tog stopp pga. att vi behöver en "kakelsåg". Vi hade inte tillgång till någon sådan idag, så vi får fixa det i veckan. Kaklet blir huuur bra som helst =) Jag är jätte nöjd ! Det är rikgti kul att kakla själv också så ma får den erfarenheten och kunskapen.

Nu ska jag ta mig en dusch, sedan ska jag fixa lite hemma, får nämligen trevligt besök hos mig ikväll ;) Blir även lite mys och film ikväll !

KRAMIS !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0