Kniven i handen

God eftermiddag !

Jag har precis ätit en mumsig lunch/middag bestående av: Äggröra med lök, kryddor, ärtor, majs, paprika, bulgur och räkor. Nu är jag mätt och belåten.

Var och gymmade idag. Det blev rygg/mage. Fick även träningssällskap av Andreas. Jätte kul =) Igår tränade jag också och då blev det ben/rumpa.

Efter gymmet igår så hämtade pappa upp mig för att vi skulle till min lägenhet och fortsätta i köket. Planen var att vi skulle ta på fogmassan för att vi har kaklat klart. Innan vi skulle göra det så skulle vi ta bort kryssen som man sätter upp när man kaklar för att få allt jämt och så. Nu satt kryssen ganska hårt. Pappa stod på stegen och bad om en kniv för ena krysset satt fast så hårt. Han kämpade och kämpade och alldeles strax skulle han få loss kryssen, PANG, då for kniven rakt in i handen på honom. Blodet sprutade och jag kastade mig över mitt första hjälpen kitt. På med tryckförband och höll pappas arm i högläge. Sedan begav vi oss till akuten och där fick han sy. Stackars lilla pappsen =(   Det blev ett ganska djupt sår... Men som dom säger, tiden läker alla sår !

Så man kan säga att dagen igår inte alls var rolig..

Men dagen idag har varit helt underbar:
* Ställde mig på vågen imorse och den visade -2 kilo. hihihih ^^
* Glad över min stenhårda insats på gymmet idag
* Ringt massa viktiga samtal, skönt att få det gjort !
* Ätit riktigt bra mat

Nu ska jag dammsuga och moppa golven hemma. Dunka lite 106,3 musik också =)

Tjing´



Kommentarer
Postat av: Syster yster

Stackars lilla pappsen, vilket blodbad det blev... Tur att det "bara" var handen han träffade, tänk om den hamnade i ögat eller nåt! :-O Tur att jag har en sådan duktig uska till syrra!

...Haha, uska till syrra, blev lite konstigt! :-D

Puss & kram! <3

2010-02-21 @ 13:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0