Hjärt och lungräddning !

Halloj !
Har inte skrivit något på några dagar pga. att jag jobbat ihjäl mig typ.. Jag har gått upp kl 5 på morgonen, sen dragit till jobbet och sen kommit hem kl 18 på kvällen och dragit till gymmet och kört as hårt och sen hem, äta och sova.. Men idag jobbade jag bara till 12.00 så då drog jag till gymmet och körde armar, axlar och bröst.. Återhämtningsmålet blev banan som kolhydrat och en protein drink. yummie =) I måndags blev det en powerwalk på 1,5 tim sen i tisdags blev det ben och rumpa på gymmet. Igår blev det vilodag. Mycket viktigt att vila. Sen idag blev det armar, axlar, bröst. Imorrn blir det mage och rygg.. Sen i helgen blir det bara konditionsträning =) Så det blir träning 4 eller 5 gånger denna vecka. Kanske till och med 6 gånger..

Igår gick jag på HLR (hjärt och lungräddning) utbildning på jobbet. Det var verkligen jätte kul. Jag har gått på två stycken innan. En på Sös och en när jag pluggade till Undersköterska. När man har gått dom här utbildningarna så får man mycket bättre självförtroende. Men ack vad det är jobbigt att göra kompressioner och inblås. Det tar jätte mycket krafter. Det är bra att dom har sånna här utbildningar. Vi ska göra utbildningen 1 ggr/året. Jätte bra !

Vet du hur man gör hjärt och lung räddning? Vet ni hur många hjärtkompressioner och inblås man ska göra? Om inte, så gissa!

Skulle vara kul om ni svarade på frågorna för att se hur många som verkligen kan och inte kan =)

Take care..
puss ^^

Kommentarer
Postat av: NB

30 komp

2 blås



Om dom inte ändrat igen

2008-10-10 @ 20:02:24
Postat av: Ekan

vuxna: 30komp 2blås ca 2komp per sec

barn: 5komp 1blås

2008-10-11 @ 20:07:34
Postat av: Anonym

15 komp

2 blås



iaf när jag gick den..

2008-10-12 @ 22:29:23
Postat av: Hanna

NB: Du har rätt :)



Ekan: Det där lät VERKLIGEN som att du hade tagit från internet ;) Men barn och vuxna ska ha lika många kompressioner och inblåsningar!



Anonym: Tyvärr fel, så var det förut, men nu har dom ändrat till 30 kompressioner och 2 inblåsningar!

2008-10-13 @ 18:48:48
URL: http://charliesangels.blogg.se/
Postat av: Ekan

Japp saxat direkt från wikipedia :D Dock så har jag gått hlr kurs för länge sen men ville bara kolla så jag inte verka dum haha

2008-10-16 @ 22:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0