Not a perfect day

Suck suck suck.. Jag blir så förbannad på idioter ! På företag som inte håller vad dom lovar. Företag som det alltid ska krångla med.. gaaaah !!

Nr 1. Idag skulle min nya mobil komma. Den har inte kommit så jag ringer upp tre och frågar varför den inte har kommit. Då säger killen som jag pratade med, att han inte ser någon beställning från mig. öööh..?! Jag snackade med en tjej vid namn Tina i måndags och hon gjorde min beställning. Jag har till och med skrivit upp hennes efternamn. Hon förlängde mitt abonnemang och jag köpte en ny telefon via dom per telefon. Men neeeeej, självklart ska allt krångla. Så han ser inte ens att jag har bokat den telefonen och förlängt mitt abonnemang. Jag blev rasande och sa det ena och det andra. Fick göra ny beställning men krävde kompensation för att folk på deras företag inte kan sinna grejjer och att det går ut över mig. Som tur var, så var killen jag pratade med snäll och gav mig kompensation. Tack för det !!

Nr 2. Idag, precis nu. Så skulle jag ta på tv:n och kolla på ett program på tv3. "Ingen åtkomst". Watta fuck ? Ringer comhem. Får prata med nån äldre dam med skånsk dialekt.

Jag "Hej, jag ska ha 160 kanaler, ingen funkar just nu. Vad har hänt..?"
Hon: "Dina kanaler har tagit slut. Tiden har gått ut för dom kanalerna. Du ska redan ha valt 8 kanaler och du har inte valt någon så nu har du inga kanaler"
Jag: "öh okej. Men när jag tecknade det här Medium 8 favoriter hos er så skulle jag få alla kanaler (160 st) i 14 dagar för att sedan bestämma mig för vilka 8 jag vill ha, så man har en chans att se vilka kanaler som är bra och inte.
Hon "Jaha, nä, det är fel. Du har fel. Så är det inte. Hos oss har vi inge 14 dagar provtitt. Du får bestämma dig samma dag för vilka kanaler du vill ha."
Jag "Men snälla du, jag har talat in på bandspelare med en tjej om mitt tecknande av abonnemanget hos er där hon lovar mig 14 dagar. Ni kan inte bara stänga av alla mina kanaler utan att kontakta mig och sedan när jag ringer er och säger som det är, så kan ni inte ens hålla vad ni lovar. Varför gör ni så?"
Hon "Jag vet inte vem som har lovat dig det. Men den personen har ljugit. Vi lovar ingen att se alla kanaler i 14 dagar. Bara att endel kan få chans att se alla kanaler i 1 dygn och endel har turen att få ha dom i 2 veckor.
Jag: "Men herregud, så kan ni ju ändå inte ha det..? Ni kan ju inte ha att endel får se alla kanaler i 1 dygn och endel flera veckor, när alla betalar samma pris. Det är ju orättvist. Nu får ni skärpa er !! Dessutom kan jag garantera att tjejen i fråga som jag hade deal med för att skaffa kanaler hos er, har lovat mig att få ha det i 2 veckor. Ni kan ju inte bara stänga av när ni känner för det. Någon måtta får det vara.. Så här får det inte funka. Ni kan inte sitta och lova mig saker, och till och med banda in det, och sen inte ens hålla det ni lovar. Vilka fasoner !! "
Hon "Jag vet iaf att jag har rätt och hon du pratade med har fel. Hon har lovat dig fel saker. Känner du något så får du göra ett klagomål på det här"
Jag "Det kan du ge dig på att jag ska göra. Er högsta chef ska få ett klagomål. Ni ska hålla det ni lovar och så är det bara. Vad var det du hette så jag vet vilket namn jag ska uppge till er chef?"
Hon " (säger sitt namn)"

Efter denna diskussion får jag ändå uppge 8 kanaler som jag vill ha NU. Även fast jag ska få prova på i 2 veckor. Hur vet jag vilka kanaler jag vill ha när jag inte fått chansen att prova på och kolla på dom..?

åååååååh.. idioter... vänta bara, ni ska få se ett klagomål. Jag är inte den som ger mig !

Imorrn ska jag till läkaren på morgonen. Ända in till tekniska högskolan. kul ! Efter det blir det träning hos min PT..

Sov gott för det ska jag göra..
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0