Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögner

Sorry om jag är dålig på att uppdatera. Jag måste skärpa mig nu! Promise. Eller jag ska iaf försöka =)

I torsdags blev det mys. Jag bara älskar mys och närhet. Det är SÅ jag. Lovely.

I fredags, igår, hände det inte så mycket. Gick ut på promenad med K. Jätte skönt. Jag ska börja promenera mera. Det är jätte skönt att bara få komma ut i skogen och få frisk luft. Friskare luft än så går det nog knappast att få ! Sedan blev det inte så mycket annat gjort. Lite plock hemma, men inget märkvärdigt. Folk gick ut på krogen, men jag hade bara en alldeles underbar myskväll hemma istället.

Idag, lördag så gick jag upp lite för sent. Vid 12 tiden. Då har halva dagen försvunnit redan. Gillar inte när jag går upp så sent. Missar så många timmar som jag hade kunnat gjort annat än bara legat i sängen och drömt massa underbara drömmar. Men det är ju en härlighet i sig också, att bara få ligga i sin stora säng, och drömma sig bort, och vara långt ifrån verkligheten. Rätt fashinerade! Hur som helst, jag och C bokade äntligen in våran spadag i almanackan. Det blir nu på måndag, i övermorgon. weiii. Längtar så fruktansvärt mycket. Ska bli härligt med behandling, gym, olika bubbelpoolar, motionssimbassäng och flera olika bastu:sar. Hög mysfaktor ! Kommer spendera måååånga timmar där. Hade tänkt att åka hemifrån runt 9 tiden på morgonen och kommer väl hem runt 21 tiden på kvällen. Det blir perfa´! Hade en tanke att jag skulle ta med mig digitalkameran och lägga upp bilder i bloggen och så. Men vi får se hur det blir med det!

Annars idag så har jag tillbringat min eftermiddag/kväll och natt hos min kära syster och hennes man. Så skönt att dom flyttat hit till Valla. Bara 5 min gångavstånd. Danne, Jenny och Isac var också där. Vi lagade mat och jag bakade kladdkaka =) som vanligt... bakmonster.. Vi kollade stryktipset och satt och snackade skit. Hade det riktigt trevligt. Sen bar det hemåt vid 21 tiden, väl hemma så kom jag på att jag glömde min påse hos syrran, som var anledningen till att jag skulle dit från början. Så jag knallade tillbaka och väl framme så övertalade de mig att stanna: "joo men syster yster snälla stanna. Vi ska kolla film och äta lite snacks, säger syrran".. Nåväl, en stund kan jag ju kolla film. "En stund" tänkte jag.. tjena.. jag kom hem precis nu.. kl 02.13..Vi satt och pratade jätte mycket om killar, kärlek och förhållande. Jag fick tips och råd av syrran hur man ska vara mot killar och jag fick råd eller ja, sanningen av robban hur killar verkligen fungerar. Ingen rolig sanning. Men men, hellre sårad av sanningen än lycklig av lögner? Dom fick mig verkligen att inse endel saker. Fick mig att tänka annorlunda. Fick mig att inse att man måste chansa här i livet. När man har chansen så ta den. Hellre ha chansat och kanske förlorat, än inte ens våga chansa alls. Då, när man har förlorat sin chans så är det inte säkert att man kommer få samma chans igen, och då sitter man där, med djup ångest, att man inte tog chansen när man hade den. Det är inte många ggr i livet man får en och samma chans, så när du har chansen, TA DEN !!  Som man säger: "Hellre ha älskat och förlorat, än aldrig älskat alls"...

Nu orkar jag inte skriva mer. Sorry om det blev lite långt haha.. =) Jag skriver ett nytt, kortare (förhoppningsvis) inlägg imorgon!
Puss och kram och nyp i stjärten ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0