Den efterlängtade spa-dagen !

Äntligen fick vi våran efterlängtade spadag. Vi skulle gått på spa för en vecka sen men jag fick feber och det resulterade i att jag var totalt bosatt i min säng all day long. Men idag gick jag och C på spa. Det var helt sjuuukt underbart. Kan inte ens komma i närheten att beskriva hur fint det var, men ska försöka =)
ps. Jag hade med mig digitalkameran men man fick ej fotografera/filma där inne, därav inga bilder ds.

Vi åkte från Handen runt 9.30 tiden. Sedan gick vi och handlade på akademibokhandeln och efter det åt vi en smarrig lunch, på panini i kungshallarna, som bestod av kycklingsallad. Riktigt gott ! Efter vi åt upp vår mumsiga lunch så begav vi oss till spa:t. Vi fick badrock och handduk och eget skåp. Vi bytte om till träningskläder och gick till gymmet och gymmade. Ärligt talat så var maskinerna helt flummiga så vi höll oss till konditionsmaskinerna istället. Efter lite svett så bytte vi om till bikini och gick & kollade runt. För att beskriva kort och gott: Först var det damernas omklädningrum & dusch. Gick man sedan till höger så kom man till relaxavdelningen som bestod av: En bar med fruktdrinkar etc etc. Thermalbad (saltvattenspool) antagligen bra för hyn eller nått. Sedan fanns 12 personers bubbelpoolen, gemensam ångbastu för herrar och damer och där fick man inte ha på sig badkläder? haha.. hum.. bara o klä av sig allt och sitta i handduk. Bra raggningsställe? Man satt där, både damer och herrar tillsammans, och vi alla var som en hel stor naken familj !!

Sedan fanns det två olika bastusar till. Vi provade alla. Gick man en trappa upp så kom man till salongsbadet (där vi simmade och hade vattengymnastik) Gudomligt vackert. Lugn musik med en härlig stor bassäng. På sidorna fanns solarium, nån maskin där man lägger sig i som gör att blodcirkulationen blir bättre eller nått. Hängmattor, olika badbaljor med olika örter. Alltså, det var SÅ fint !! Gick man ytterligare en trappa upp så kom man till behandlingsalarna. Där hade vi tid kl 15.00. Hårinpackning och hårbottensmassage. ååååååååh, det va så skönt så jag somnade ärligt talat. That was a halleluja moment´. . .Håret blev så lent och luktade jätte gott efteråt. Innan vi skulle på behandlingen så tog vi på oss ansiktsmask. Nu har vi len och fin hy. Efter behandlingen så gjorde vi oss iordning, duschade, klädde på oss och gick runt på stan. Jag handlade jätte fina örhängen. Sedan hämtade Mattias upp oss så fick vi skjuts hem.. Tack bejbi =) !!

Denna dag var välbehövlig. Börjar skolan imorrn. Har ångest. Ångest ångest ångest. Får snart hjärtinfarkt. Skriver ett nytt inlägg imorrn om skoldagen OM jag inte har hamnat i djup depression... Tack för mig. Tack C för en UNDERBAR, helt lovely spa-dag !! Det var såå mysigt ^^

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack gumman :] Du som är så duktig och tränar, det är ju verkligen bra om något. Men man måste ju börja någonstans! Låter som att du verkligen haft en härlig dag idag, och jag är inte alls avundsjuk ;) Krams

2008-01-14 @ 20:14:10
Postat av: charlotte

hihi Ja gumms detta måste vi göra om. På Rosenön som du pratade om! Today was a lovely day! PUSSSS på stjärten ;)

2008-01-14 @ 21:15:48
Postat av: Hanna

Charlotte: Jaa, rosenön får du hänka på till =) Been there, done that ;) *nyp i stjärten*

Maria: Jaa men har itne tränat på ett tag nu. Ska börja imorrn och sen köpa träningkort. Börja & träna med mejj vettja =) Jag har haft en toppen dag. Jätte skönt att få unna sig själv för en gång skull. Inte ofta man gör sånt för sig själv, man borde göra spnt oftare. Va bra att du inte e avis då ;) *blink blink* Puss !

2008-01-14 @ 22:22:37
URL: http://charliesangels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0