Underbar dag/kväll igår !!

Tjingeling !!
Igår var det en toppen dag. Verkligen ! Syster yster och hennes man hade inflyttningsfest här på Valla. Valla rules haha.. Vi mötte upp allihoppa dvs. 11 personer, på wärdshuset och åt middag. Jag åt Filémignong black and white (fläskfilé och oxfilé med rödvinssås & bearnesås) med stekt potatis. Sjukt gott ! Samtidigt som vi åt middag så kollade vi på stryktipset på storbildskärmen. Alla hade en varsin "spellott". Jens & Veronica fick flest rätt, 10 st. De vann runt 120 kr. Vi andra fick mellan 5-9 rätt. Jag fick 8 rätt =) Duktig flicka !!!

Efter middagen så begav vi oss upp till lägenheten. Krille, danne och robban badade bastu medans resten spelade poker. Texas hold´em. Med riktigt pokerbord och marker. Skit skojj !! Lite snacks och dricka till det, blev perfekt. Jag ville basta, men ingen av de andra tjejerna skulle det, så då tänkte jag att killarna kunde väl få ha en tjej-bastu-fri-stund-med-massa-killsnack, själva. Jag är så himla omtänksam.  Efter deras bastutid kom de upp och då körde alla, 11 pers, poker tillsammans. Det blev trångt runt bordet, haha.. Men det var mysigt..

Efter pokern så kom jag på en lek. Ni vet det där med att man utser typ 5 olika kategorier. Land, Artist, Djur, Frukt, Film och så säger någon en bokstad. Typ D, så ska man komma på land, frukt etc. på bokstaven D, den som e klar först vinner. Hahhaa.. Det va sjukt roligt !! Speciellt när alla var lite påverkade. Det blev ett väldans tjatter.

Hon: Bostaven C !!
(efter en stund någon ropade klar)
Han: "Jag kom på kokos fast det är väl ingen frukt eller grönsak?"
Hon: "Nej men det är en nöt, ingen frukt"
Han: ""Aa nej det var det jag misstänkte, men annars hade jag rätt"
Hon: "Nej du hade inte fått rätt ändå, kokos stavas med K inte C"
Efter detta började alla tjafsa om hur det stavas. Hej & hå !!!

Dagen och kvällen var iaf väldigt lyckad ! Hade superskojj =)  Syster yster & Robban har fått så himla fint i lägenheten, dem har verkligen varit duktiga. Keep up the good work !! Tack för en u n d e r b a r kväll ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0