Sanningen bakom retusherade bilder !

Ni där ute som tycker att alla omslagstjejer/killar är så grymt fina, tycker att dom har världens slätaste och finaste hy utan några finnar eller dylikt, som är smala, inte en leverfläck någonstans, inte en rynka, helt så kallade "perfekta", ni bör kolla på filmklippet längre ner.. !

Jag har praktiserat på en känd herrtidning, behöver inte nämna något namn, och ni ska bara veta hur mycket man retusherar. Jag har även praktiserat på ett annat bolag, där de får in bilder som de ska retushera som sedan skickas vidare till klädeskataloger som tex ellos eller h&m. Tex så kan vi ta en tjej, som står med klänning och sandaler. Om hon har en rynka, leverfläck, lite mörk under armarna, ett hårstrå som inte ligger perfekt och rakt, hon har en finne i ansiktet, läpparna är lite för små, tänderna är inte knallvita - med dessa "problem" så ringade man in felen och sedan retusherade. Och jag skojjar inte när jag säger att det fanns många ringar. Så ni där ute som tror att de inte retusherar så mycket och att dom är heeelt perfekt, vet nu om att det kanske inte alltid är så. Nu ska jag självklart inte dra alla över en kant. Jag var även med & plåtade en känd kvinnlig modell naken, på herrtidningen som jag praktiserade på, och hon var verkligen fin utan smink och innan retushering, så jag säger inte att alla är fula eller mindre snygga i verkligheten, men man kan ha i åtanke att många bilder är väldigt retusherade... Jag visar en liten filmsnutt om hur lätt det är att retushera i photoshop så ser ni med egna ögon:
Jag tycker inte att man borde retushera så mycket som man gör. Jag tycker det är finare med naturell. Va som man är oavsett om man har en rynka där eller här, eller ett hårstrå ligger fel eller något annat. Det är mer naturligt =9 Mer vakcert !! Tycker jag !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0