Mitt allra första venprov


Hej mina söta bloggläsare
!
Idag var jag på praktiken mellan 7-15. Det är riktigt tungt att gå upp kl 5 på morgonen nästan varje dag. Börja kl 7 på Sös inne i stan så måste gå upp den tiden. När det är skola är man van att gå upp kl 7.30. Det är lite skillnad. Hur som helst, så är det bara att stiga upp och vara glad !

Idag har jag fått gjort flera roliga saker. Har fått tagit EKG själv. Det är roligt. Sedan har jag fått tagit mitt första venprov. Det är alltså ett blodprov man tar i armen, kan även ta det på handen. Men jag tog det i armvecket på en sjuksköterska. Fick ta i båda hennes armar, för att öva. Sedan fick jag ta på min handledare. Jag blev så glad när jag lyckades! Det var jätte kul. Vi har ju övat på detta i skolan, men på en docka, och det är en helt annan känsla. Det är kul att man får prova allt under praktiken. Här även fått göra ultraljud, kapillärprover, ekg några gånger, blodtryck, puls både för hand och via apparat några gånger. Skulle ha gått på gastroskopi idag, men blev ändrade planer. Det blir av en annan gång. Men har ju två veckor kvar på praktiken, så det är ingen brådska. Känns som att nu när man har fått gjort venprovet så har man fått testat på det mesta. Det är ju en del av basic sakerna man får göra inom sjukvården. Känns bra !!

image244 (venprov)

Har väldigt mycket plugg samtidigt som jag har praktik. Vilket är väldigt jobbigt. Men känns som att jag ligger bra till ändå. Har gjort planering för mina studier och det har gått bra hittils!

Jag är glad, lycklig, nöjd och stolt =)

Jag är SÅ himla sugen på glass. En McFlurry på donken. Någon som är lika sugen som jag? Ge mig glass glass glass glass glass glass. . .

PUSS

Kommentarer
Postat av: Jessica

Såg att det har kommit en McFlurry med kaksmulor och chokladsås nu, hur gott låter inte det då?

2008-04-17 @ 19:35:03
URL: http://shoutoutloud.blogg.se
Postat av: Hanna

näääe? ååååååh va mumsigt. Kanske ska prova det. Jag älskar ju McFlurry Dajm *yummie* =)

2008-04-17 @ 19:39:12
URL: http://charliesangels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0