Alanya 2007 - oförglömlig resa

Jag, Emeli och Michelle åkte till Alanya i augusti/september 2007. Under tiden så skrev jag dagbok och tänkte nu skriva ner den här samt lägga upp bilder !

Onsdag 29/8 (på flyget)
Har pluggat. Jag sitter själv på 20D och Emeli och Micha på 30E &F. Jag sitter precis vid vingen. Kul !! Köpte ostbågar, damn jag kunde ju inte hålla mig. Maten på flyget bestod av: Cola light, vitlöksgegga (typ philadelphia) smör, bröd, tuggumi, nån röra som bestod av skinka och potatis. Varmrätten var potatisklyftor, wok grönsaker, biff och bearnesås.
Resan gick bra. Blev lurade på pengar redan när vi landade i Antalya för o köpa vatten. hum.. Turkiarna e bra roliga ! Tog 2,5 tim med buss. Fint hotell 4-stjärnigt. Fint rum. Badade och solade vid poolen ca 1,5 tim. Gick upp och böt om. Åt på buger king hahahhaha.. Vi va sjukt hungriga, och orkade inte gå runt o kolla restaurang så fick bli Buger.. Gjorde av med 400 kr den dagen, varav jag vet vad jag gjorde med 240 kr  :S skumt.. bra koll.. eller inte.. Dom e bra på o luras.. idioter.. Vi gick sedan hem. Spelade kort på balkongen. Njöt av värmen. ca 25 grader på kvällen/natten.. Ta oss vid 21, sjukt TRÖTTA !!

Torsdag 30/8
Vaknade kl 8.00. Åt god frukost. Packade väskan och gick ner till stranden. Kostade 2,5 L /stol = 15 kr. Jag solade topless och hotpants. Smörjde in mig jätte mycket. Låg där från 9.30-15.00. Åt shish kebab och frukt till lunch. Gick upp och la oss vid poolen och badade länge. Åt middag: Spagetti Bolognese. Personalen på restaurangen bestod av Tarzan, Musa, Ringo och Elvis.. Elvis visade oss lite korttrick. Vi bokade båtresa med Bamse idag. En turk som kan både svenska, finska, turkiska och norska. Rätt snygg också dessutom *blink blink*. Åt middag vid 18-19 tiden. Kostade 12 L var (70 kr). Jag hade ont i magen men det gick över efter ett tag. Elvis fick spinga o köpa banan till mig .. hah.. sööt..Sen gick vi hem. Handlade Kahlua och Baileys. Dyrt ! Satte på balkongen. Tog taxi till hamnen. In på en krog (glömt namnet) sen vidare till Bellmans. Först upp på gandgolvet va så klart vi, sen kom de turkar efter turkar som ville dansa med oss, usch.. Dom tror att dom äger svenska flickor, dom gör vad dom vill, och dom fattar inte att ett nej är ett nej.. *suck* sen gick vi vidare till Robin Hood. Stod och dansade som faaen på bardisken i 2,5 timme. Bara vi tre. Ingen annan fick dansa på baren.. haha.. suckers.. Kort vit kjol och vitt linne. Dom sprutade vatten, eller i princip häääällde över oss, vi blev dygnsura. Va 4 våningar på Robin Hood. Säkert 6 barer. FULLT med folk och där stod vi och var allmänt grymma *hihi*.. Det va nog det roooligaste jag har varit med om. Helt obeskrivligt.. På en BARDISK lixom.. hajjaru? Tog taxi hem, blöta.. Jag och Emeli va långt ifrån nyktra och badade med några norrmän i vår pool, mitt i natten, förbjudet. Gick och la oss vid 5.30. Då började böneutropet. Och jag tyckte verkligen att jag hörde en hund stå utanför och yla.. Så jag sa till Emeli "Emeli, det är hundar utanför som ylar" så sa den sovandes emeli till mig "Men snälla hanna, som hållre på och ber. PUCKO" hahahhaa.. hon hatar mig på nätterna.. Innan slängde jag en kudde som inte ens kom på henne och hon ba "men hanna snälla, va liiiiiite mer försiktig" skit arg ton.. haha.. Hon e söt när hon sover, hon blir så arg på mig då... GODNATT !!!!

Fredag 31/8
Vaknade vid 9.00. BAKIS !!!!! Åt frulle. Lata och trötta så vi tog taxi till stranden. Han släppte oss i princip läängst bort på hela stranden. va där från 11-tiden till 15. Kom hem. Åt nudlar, mycket nudlar. La oss vid poolen sen i 1,5 timme. Gick upp och sov siesta från 16-18.30. Tog taxi och gick runt och kollade. Ringde pappa och kickan och berättade avv vi levde typ. Åt middag vid 20. Kycklingsspett, ris, majonäs, grönsaker, kokta grönsaker, pommes. Vi fick 2 spett. Tallriken va FULL med mat och vi orkade bara ett spett var. Så servitrisen sa "next time ladies, im gonna give you the children meny".. haha.. yeah right ! Efter maten så fortsatte vi och kolla runt i affärer. Jag hamnade i bråk med en gubbturk.. inte så kul.. :S haha.. illa... PMS hade väl han iaf, det är en sak som e säkert.. Tog taxi hem vid 23 tiden.. Valde att ha en lugn kväll pga att vi skulle upp kl 7 dagen därpå för att åka på boattrip !

Lördag 1/9
Vaknade 7.00. Åt frulle. Packade väskorna och blev hämtade av minibuss med andra svennar och sedan skulle vi iväg på boattrip med Bamse. Svettades ihjäl i bussen -hot hot hot-. Väl framme så fick vi 2 stora vattenflaskor. Vadå såg de ut som att vi va törstiga eller? haha.. mmm... Jätte mysig båt tur.. Verkligen. Vi satt längst upp på båten. Dom spelade musik. Vi åkte runt och fick se Alanya. Och muren. Och stannade på flera ställen och badade i det klara, turkosa vattnet. Så underbart. vi fick mat på båten. Och världens snyggaste kille, jobbade på båten. Vår pirat.. lovely man.. (dreggel).. Killarna på båten klättrade upp för ett berg låååååååååångt upp och sedan dök dom ner. att dom vågade? hajjar inte.. Men vi hade kul och mysigt på den lilla båt resan. Trevligt folk, god mat, bra personal och fint väder...

Söndag 2/9
Vaknade samma gamla vanliga tid. Begav oss till stranden. Tog lite bilder.. Alla turkar hade ledigt så det va proppfullt på stranden. Jag solade fortfarande topless och hotpants *bus*.. Men så skönt ! Sket fullständigt i vad folk tyckte.. Låg väl där tills 15 tiden. Sen hem. Sov siesta och när jag vaknade sen så small det till. Jag mådde illa och hade ont i magen. Så jag låg kvar i sängen. Medan Emeli och Micha satt på balkongen. Jag fick svårare att andas. Det pep från luftrören när jag skulle försöka o andas. Till slut kunde ja inte andas. fick panik och gjorde allt för att försöka andas. Micha och Emeli kom in och undrade vad som hände. Ungefär därifrån gar jag black out. Kommer knappt ihåg vad som hände med mig. Men jag kunde inte andas och bara stor grät men mina sötnosar gjorde allt för att hjälpa mig.. Tack bejbs.. Tillslut fick jag luft. Med mådde SKIT... Sjukt illamående och spydde, min mage va inte heller bra. Och jag blev förlamad för en stund. Mina händer såg ut som kråkor och dom kunde jag inte röra. Emeli och Micha tog hand om mejj o såg till att jag fick i mig yoghurt. Kunde inte få i mig nått, men blev tvingad (vilket va bra egentligen). Dom åkte till apoteket och handlade magkrampstabletter åt mig, smärtstillande och antibiotika. Åt middag på hotellet. Allihoppa. Rumservice minsann !
Vilade resten av kvällen hemma. Orkade inte mer än så ! Emeli blev illamående och spydde. Micha va frisk.

Måndag 3/9
Både Emeli och jag vaknade av illamående, huvudvärk, ont i magen. Vi sprang på toan varannan gång. 5 min mellanrum ungefär. Det kom ut ur alla håll och kanter, om ni förstår vad jag menar? Låg inne på hotellrummet hela dagen. Orkade inte mer än så. Jag fick ta mina mediciner och emeli tog också smärtstillande. Micha va fortfarande frisk (lyllos).. Vi hade inbokat Beach party på kvällen och bara gav oss fan på att vi skulle dit, fast vi i princip kände oss mer döda än levande. Jag var HELT tom i min kropp. Om vi säger såhär. Jag fick ur mig flera liter vätska, alltså magsjuk med andra ord. Men fick bara i mig ca 5 dl vatten. Så jag hade ju typ vätskebrist. Men vi pallade oss till Beach partyt iaf. Satte oss ner på solstolarna. Kollade in folket som var där. Tog oss lite mat, jag fick i mig ett kyckligspett och typ en potatisklyfta och en gurkbit. Fick sällskap av några danska killar. Men varken min eller Emelis kropp orkade med det här. Så vi tog taxi hem och bara relaxade. Gick o la oss sen.

Tisdag 4/9
Nu va alla sjuka. Både jag, emeli och michelle. Micha och jag åkte till apoteket och köpte mediciner för magsjuka. Plus att micha hade bränskador så vi köpte förband och olika salvor. Nu kunde vi öppna eget apotek i turkiet (har bild på våra mediciner). all medicin vi köpte på apoteket, fick vi receptfritt, men det är receptbelagt i sverige. Skulle inte bli nån rolig historia om tullen stoppade oss i Sverige. Vi åt knappt nånting under dagen. La oss vid poolen så vi hade nära till toalett hahha.. Gick på show på hotellet på kvällen. Vår sista kväll *snyft snyft* Började få panik över att vi skulle hem imorrn. Vi fick middag på hotellet och ormshow, barn show, turkisk folkdans mm. Efter detta åkte vi till Robin Hood för att äga hela placet hha.. som vanligt.. Vår sista utekväll...*buhuu*.. Sedan kom vi hem vid 4.. Bussen skulle komma o hämta oss kl 8.00 och det var bara dags och packa. vi typ 2 timmar sömn.


Onsdag 5/9

Sorgernas dag.. time to go home ! Inge kul ! Vi ville ju stanna kvar. En vecka till skulle inte skada. Bussresan va jobbig. Vi va trött och typ fortfarande fulla lixom. Väl framme på Antalyas flygplats. Bådde skit. Jag köpte en hamburgade på burger king som kostade 50 kr. Det var inte ens ett meal, ingen läsk och inge pommes, bara hamburgaren. Dyraste bugerg king, ever !! Ända målet på hela dagen. Sedan var det vår tur att gå på planet. Vi ställde oss i kön för vi satt längst bak på planet. Sen när det är dags att gå på så kommer de folk o går framför oss o tränger oss. Så vi börjar snacka högt om att man inte ska tränga sig, vi va jätte sjuka och hade inget tålamod just nu. Då börjar bruden (som har trängt sig) och tjafsa med Emeli.. och det va svordomar hit och dit.. Säger bara en sak.. börja aldrig tjafsa med min Emeli.. Its dangerous.. man utsätter sig inte för det om man inte verkligen har nått o komma med, vilket den där f*tt bruden inte hade.. Gå o lägg dig säger jag bara !! Hum.. Sedan va vi framme i Sverige.. booring.. kallt.. Men saknade mina nära och kära.. My life !!

-Borta bra men hemma bäst-


Har även sparat lite kommentarer:

* Sex party. Emeli tänkte inte på att sexparty på engelska var detsamma som svenska.. hahaha.. blev lite pinsamt där..
* Michelle: I´ve burn my ass
* I´ve been to turkey (kalkon landet)
* Charlies angels
* Hotell killen: -Are you working? (väldigt dåligt engelskt uttal) Emeli: - Excuse me, did you ask if i was a virgin? ....*skum min*.. Hotell killen: -Nooo i would never do that, i just wondering if you are working.. not a virgin.. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaha ja dör av skratt... As kul nu i efterhand.. haha.. kul kul.. skratt skratt..

Packningen  Jag & Micha Micha ber haha..Vårt Apotek   Jag o Micha Mat mat mat
Robin Hood  Jag & Micha  Emeli
Emeli & Micha  Jag & emeli   Båtresan
Båtresan Vackert !  Fint   Piraten. So hot !
 Jag & Emeli   Poolen   Jag & Micha badar
 Jag & micha badar  Emeli & Micha badar Jag & Emeli åker.. Sjukt kul !
 Jag badar *bus*  Sängarna. Så vackert !!  Jag
 Min rygg (snyggwe) haha..  Jag blev rädd för nått ?  Jag på båtresan
Ormshowen  *lipar*  Jag & Micha


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Hej lillstrumpa!
Åh, får jag vara först att kommentera din blogg? Vad roligt! Det är alltid kul att läsa om vad du har för dig på dina äventyr även om jag redan visste det mesta om sjukdom och elände på resan men det var endå en del nyheter även för mig! Skönt att ha dig hemma igen! Mycket fina bilder!
Puss och kram / Syster yster.

2007-09-18 @ 23:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0