Gammal kärlek rostar aldrig


Varför gör jag saker, varför gör jag val, som jag ångrar så fort efteråt? Ibland undrar jag, vad jag tänker med. Ibland fattar jag mig inte på mig själv ens ! Jag vet, att när jag gör val, så tänker jag faktiskt väldigt noga, och utgår ifrån det som är det bästa för mig. Vad är bäst för att jag ska må bra? Till en början kan man göra val, som man så lätt ångrar, men med tiden, kanske man inser, att det trots allt var bäst för mig själv, i slutändan. Livet är svårt. Alla val vi gör i livet, är svåra. Det är svårt att prioritera, det är svårt att ibland veta "vad är egentligen bäst för mig?". Som två röster i huvudet: "Gör så hanna", "Nej hanna, gör så här" ! Vem ska man lyssna på? Ligger ofta på kvällarna, och tänker på mina val, gjorde jag rätt?

Hade betygssamtal i skolan idag. Fick underbart positiva komplimanger av min lärare. Fick nog några tårar i ögonen. "Hanna, du är en otroligt intelligent tjej och väldigt ambitiös. Så flitig som du är och så mycket som du antecknar, om du skulle ge det till dina klasskamrater, så skulle inte ens dom behöva köpa boken. Du "slösar" din tid här, det här är ingen nivå för dig. Din nivå ligger på högskola. Det ända som fattas är en ansökan till högskolan nu, sen är du där. Du skulle aldrig ha några problem på en sådan hög nivå. Det är en nivå för dig. Du platsar där. " Att höra det där från en lärare, en lärare som är en otroligt begåvad och intelligent lärare, går in i hjärtat. Att få höra att någon tror på en. Att få höra så fina ord. Jag ska verkligen ta åt mig av dom, ta in dom och behålla inom mig. Just idag, behövde jag höra det där. Tack !! En termin kvar sen är jag färdig utbildad. Har funderat på att vidareutbilda mig om något eller några år. Då ska jag bli Sjuksköterska och sen vidareutbilda mig till antingen ambulansförare, barnmorska eller operationssjuksköterska. Jag sätter rimman högt ! Väldigt högt. Får se om något år, om jag har samma mål. Det återstår att se. Nu ska jag duscha och sen sova för imorrn har jag tenta (som vanligt) !! Lite ordspråk som jag tycker om:

Klicka för mer information om detta ordspråk! Berätta om dig själv - dina mål, dina drömmar, ditt telefonnummer.

Klicka för mer information om detta ordspråk! Det är ingen konst att vara lycklig, när allt är bra.


Klicka för mer information om detta ordspråk! Halva livet är lycka, den andra hälften är disciplin - och den är viktig, för utan disciplin skulle man inte kunna använda sin lycka.

Klicka för mer information om detta ordspråk! Bedöm din framgång efter vad du var tvungen att ge upp för att få den.

Klicka för mer information om detta ordspråk! Ögon som inte gråter ser inte.

Klicka för mer information om detta ordspråk! Kärlek är som ett lotteri, vill man vinna, måste man i alla fall spela.

Klicka för mer information om detta ordspråk! Some love one, some love two. I love one, and that is you

Klicka för mer information om detta ordspråk! Jag tycker om dig för att du är vacker. Men jag älskar dig för att du är du.

Klicka för mer information om detta ordspråk! Alla våra drömmar kan uppfyllas om vi har modet att uppfylla dem.

Kommentarer
Postat av: Marie

haha jäklar vilket minne du har :P kommer bara ihåg allt som i en dimma, så mycket underbara ord
=D
amir är snäll =)

2007-11-18 @ 19:58:34
URL: http://mariee87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0