Hanna talar i nattmössan

Kom på nu att jag glömde en sak i mitt tidigare blogginlägg. I söndags morse när jag kom hem, cirka 4 på morgonen så gick jag och la mig på en gång, så himla trött. Mamma går upp typ 6 på morgonen. Så hon gick upp två timmar senare för att komma in till mig och pussa mig på kinden och stoppa om mig. En mammas kärlek till sitt barn. Min mamma e så gullig. Men jag sov ju gott, men tydligen började jag att vrida och vända på mig när mamma kom in, så hon trodde att jag var vaken. Så hon började prata med mig. Konversationen löd ungefär följande:

Mamma:
Hanna, kan jag stänga av datorn? Det är onödigt att vi har på den dygnet runt.
Hanna:
Neeeej, stäng inte av den.
Mamma:
Varför inte?
Hanna:
För att Maria kan gå in på min data.
Mamma:
Vem är Maria?
Hanna:
*väldigt arg ton* Men SNÄÄLLA MAMMA, du har två barn, ena heter Hanna, andra heter Maria.
Mamma:
Ja det vet jag väl. Men vad skulle Maria göra på din dator?
Hanna:
Hon kan gå in på den och radera och förstöra saker.
Mamma:
Varför skulle hon gå in på din dator och förstöra saker?
Hanna:
För att hon är onykter.
Mamma:
Men hanna du vet ju att Maria aldrig dricker.
Hanna:
HAHA, jaaa det TROR du ja, du ska bara veta vad hon gör ibland. Du har ingen aning ! *skit kaxig*
Mamma:
Jaha.. hum.. ok...
Hanna:
Vi tar den här diskutionen en annan dag. Jag orkar inte prata om det här just nu.

Ps. Min syster Maria är 30 år. Flyttat hemifrån för måånga år sen och bor nu med sin man. Hon dricker i princip aldrig, så jag vet inte riktigt vad jag fick det där ifrån? Jag vet faktiskt inte vad jag fick någon av det där, ifrån .. HAHA.. jag kan säga det ena och det andra när jag pratar i sömnen. Du vet aldrig vad du kan få höra för hemligheter. Vågar du väcka mig? *hi hi hi* OCH jag kommer inte alls ihåg att jag har pratat och sagt detta inatt.

Kommentarer
Postat av: charlotte

Sötnos! hihi Jag skrattade när jag läste din knasiga konversation med din mamma! =)
Pusssss charlotte

2007-12-18 @ 19:00:13
Postat av: Anonym

haha du är ju koko i huvet hanna :P min lilla hanna-pucko-panna! love u // kick

2007-12-18 @ 20:09:59
Postat av: Emeli

Haha så jävla kul =)=)

2007-12-19 @ 15:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0