Ge och ta

Tänker referera till en kompis som skrev ett inlägg i sin blogg:

"Från och med nu så tänker jag avsluta allt i mitt liv som inte ger mig någonting. Vanor, relationer osv...

Från och med nu så tänker jag bara göra sånt som ger MIG någonting och som JAG mår bra utav.

Jag har bara ett liv och tänker inte slösa mer tid på att må dåligt. Och jag tänker inte ta mer skit från nollor som inte känner mig.

Behandlar du mig väl behandlar jag dig väl... Behandlar du mig som skit så Hejdå
"

Det är så j*vla sant. Jag har många gånger i mitt liv levt upp till alla andras önskemål, gjort saker som andra uppskattar, satt alla andra före mig själv. Visst, svårt att bara ändra på sig, Jag kommer alltid vara jag. Jag kommer fortfarande Ge så mycket kärlek, vara omtänksam, kramgo, gör allt för att andra ska må bra, MEN även på mina villkor. Varför ska jag bara tillfredställa andra människor men aldrig göra något för mig själv så att jag mår bra? Jag är för snäll. Har insett det nu. Det kallas ge och ta. Inte bara ge utan att även få någonting tillbaka. Så är det !! Punkt slut.
Nya vanor, nya mål, nya utmaningar, nya tankar - nya tider. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0